Anna Todd „Before. Chroń mnie przed tym czego pragnę” - recenzja

OPIS

Tytuł: "Before. Chroń mnie przed tym, czego pragnę"
Autor: Anna Todd
Wydawnictwo: Między słowami
Ilość stron: 379
Ocena: 2/5


Życie Hardina można podzielić na to, co zdarzyło się przed poznaniem Tessy, i na to, co zdarzyło się później. Wcześniej Hardin nie miał nic do stracenia.

Tylko gniew pobudzał go do działania. Nikt nie nauczył go, co to znaczy kochać. Hardin zawsze był sam. Imiona kolejnych dziewczyn zlewały mu się w jedno. Pragnął ich dotyku, ale od uczuć trzymał się z daleka. Dzięki temu życie było proste.

Tessa miała być kolejną łatwą zdobyczą. Całkiem nieźle się bawił… Dopóki szarość jej oczu nie zaczęła prześladować go w snach, a kształt ust doprowadzać do szału. Tak dobrze sobie radził, zanim popełnił błąd i pozwolił jej stać się całym światem! Obiecał sobie, że zrobi wszystko, by było tak jak dawniej.

Myślisz, że znasz wszystkie tajemnice Hardina? Ta książka to więcej, niż ci się wydaje!

RECENZJA

Przed przeczytaniem "Before..." czytałam całą serię "After" Anny Todd. Muszę przyznać, że pomimo, że rzadko sięgam po takie romansidła, wolę coś "ambitniejszego" to jednak jako lekki przerywnik i odpoczynek od poważnych książek seria "After" całkiem mi się podobało (recenzję możecie zobaczyć TUTAJ). Sięgając jakiś czas później po "Before..." miałam nadzieję na rozjaśnienie niektórych wątków z życia Hardina, poznania jego punktu widzenia, jego uczuć szczególnie w czasie mnóstwa kłótni z Tess oraz w czasie ich rozstania.

Niestety książka bardzo oszczędnie pokazuje uczucia głównego bohatera, pomija bardzo duże fragmenty opowieści i czasami ciężko mi było połapać się, na którym etapie jest aktualnie para głównych bohaterów. Autorka dość dokładnie opisuje pierwszy etap znajomości Hardina i Tess, walkę Hardina z samym sobą w sprawie zakładu, następnie przeskakuje prawie do końca ich relacji. Mam spory niedosyt po tej lekturze. Nie dowiedziałam się wiele więcej, niż sama domyśliłam się czytając "After".

Dodatkowo w książce autorka przedstawiła jeszcze pokrótce losy kilku innych bohaterów - co moim zdaniem było nie do końca potrzebne - książka miała bowiem być o Hardinie i tym co się z nim działo PRZED poznaniem Tessy. Natomiast książka mówi o przeszłości Hardina i kilku osób z jego towarzystwa przed poznaniem Tessy (około 1/4 książki) oraz opis życia z Tessą (ponad połowa książki) oraz pokrótce opowiedzianą historię Hardina i Tessy z czasów "i żyli długo i szczęśliwie" oraz losy jeszcze kilku bohaterów z otoczenia pary.

Książka ta, mimo że napisana tak samo prostym i lekkim językiem jak główna seria niestety bardzo mnie rozczarowała. Nie czytałam jej już tak szybko jak połknęłam pozostałe książki autorki - a naprawdę spodziewałam się zamknąć ją w kilka godzin - czytałam ją kilka dni, bez przekonania. Mam wrażenie, że autorka, będąc na fali "After" postanowiła wycisnąć z tej historii jeszcze trochę i niejako na siłę dopisała jeszcze jedną część.

Do mnie to zdecydowanie nie przemawia, książka nie spełniła swojej roli, nie wyjaśniła prawie nic, jestem zawiedziona, bo spodziewałam się kolejnej części czytanej z wypiekami na policzkach. Niby wiem, że to słabe romansidło, przereklamowane itd. - ale ja tak już mam. Zawsze czytam takie romanso-erotyki z wielkim zaangażowaniem - rzadko sięgam po tego typu literaturę, ale jak już to robię, to wczuwam się w te książki całą sobą, kibicuję bohaterom, śmieję się i płaczę razem z nimi, wzruszam się w najbardziej oklepanych momentach - taka ze mnie romantyczka, no cóż. W tej części w nic się nie wczułam, nie płakałam, nie śmiałam się, nawet się nie wzruszyłam. Nic, zero, null. Naprawdę się zawiodłam.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz